JAK OTWORZYĆ WŁASNE BIURO POŚREDNICTWA KREDYTOWEGO

JAK OTWORZYĆ WŁASNE BIURO POŚREDNICTWA KREDYTOWEGO ?

vivus regionlnie

Wydawać by się mogło, że otworzenie biura pośrednictwa kredytowego to skomplikowana i trudna w realizacji procedura poprzedzona latami nauki rachunkowości. Nic bardziej mylnego. Wszak zakładanie własnej działalności gospodarczej nie jest sprawą szybką, łatwą i przyjemną, ale w przypadku biura pośrednictwa kredytowego nie będziemy mieli więcej obowiązków z tego tytułu niż w przypadku otwierania sklepu spożywczego.

 

Zacznijmy od początku. Czy mamy predyspozycję, aby być pośrednikiem w sprzedaży kredytów?

Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie musimy dokonać analizy własnej osobowości. Jeżeli jesteśmy osobami, którym przyjemność sprawia kontakt z innymi, a sprzedawanie im swoich pomysłów spotyka się z aprobatą ze strony odbiorcy, możemy uznać, że tak. Praca pośrednika/doradcy polega bowiem głównie na rozmowie z klientem i przedstawianiu mu swojej oferty. Nie sprawdzą się w tym zawodzie osoby, dla których trudny klient to jedynie powód do zapalenia kolejnego „papierosa na odstresowanie”. Musimy liczyć się z faktem, że w branży pożyczkowej ludzie zazwyczaj są zestresowani z powodu tego, że w ogóle dzwonią po pożyczkę, a w dużej mierze są to ludzie, którzy popadli w kłopoty finansowe. Mniej ważną kwestią jest nasze wykształcenie. Oczywiście, tytuł magistra ekonomii na pewno pomoże nam w uzyskaniu, choćby zaufania przyszłych klientów, ale nie zastąpi nam cech charakteru, których zmienić nie będziemy w stanie. Co ważne, do pracy jako pośrednik kredytowy nie potrzebujesz certyfikatu. Może nim zostać prawie każdy.

 

Zastanówmy się teraz nad formą świadczenia naszych usług, a więc czy chcemy działać stacjonarnie czy mobilnie

W pierwszym przypadku będziemy potrzebowali siedziby naszego biura pośrednictwa kredytowego,  w którym będziemy przyjmowali naszych klientów i załatwiali tam wszelkie wymagane formalności. Wiąże się to z większym nakładem finansowym przy starcie biznesu, również ze względu na zakup sprzętu, szyldu czy reklamy.

W drugim przypadku, możemy wybrać, coraz modniejsza formę – doradztwo mobilne. W tym przypadku dostosowujemy się niejako do dzisiejszego trybu życia naszych klientów, załatwiając z nimi kwestie kredytu, wtedy kiedy są oni akurat wolni. W tym przypadku siedziba firmy to jedynie adres na wizytówce, a my praktycznie pracujemy w ruchu – pieniądze inwestując jedynie w transport.

 

Jak wyglądała będzie nasza oferta?

To pytanie powinniśmy zadać sobie dużo wcześniej, już przy planowaniu swojego biznesu. Najważniejsze bowiem w branży pośrednictwa jest to, aby posiadać dwie strony transakcji. Klienta oraz instytucję, która jest w stanie zaoferować mu wsparcie finansowe. Kwestia klientów pozostaje sprawą otwartą – każdy z nas może zdobyć ich inaczej i każdy wybierze inną drogę. Należy przede wszystkim zadbać o dostawce usług, przy których chcemy pośredniczyć.  Zacząć proponuje od formy pomocy : czy mają to być pożyczki, chwilówki oferowane przez instytucje pozabankowe czy kredyty i leasing oferowane przez banki? Decyzja nie jest łatwa, a oprócz niej musimy zastanowić się także nad wachlarzem ofert u nas dostępnych. Jeśli uznamy, że na początek wystarczą szybkie pożyczki, powinniśmy zacząć zdobywać jak najwięcej kontaktów z tej branży. Często wystarczy odwiedzić taką placówkę osobiście, aby doszło między wami do współpracy. Powszechność pośredników znacznie ułatwia całą procedurę. Po podpisaniu umowy między Twoim biurem a firmą pożyczkową musisz zapoznać się z ich ofertą i sprzedawać swoim klientom ich usługi na warunkach, które między sobą ustaliliście. Najczęściej twoim przychodem jest prowizja od kwoty sprzedanej usługi finansowej. Pamiętaj o tym, że im mniejsza jest twoja oferta tym mniejszej liczbie klientów będziesz mógł zaoferować korzystne dla nich rozwiązanie. Ważne w tej branży jest to, aby współpracować albo z największymi firmami na rynku albo z jak największą liczbą mniejszych. Współpracując z wieloma podmiotami takimi jak firmy pożyczkowe oraz banki jesteśmy w stanie dopasować ofertę do każdego klienta w zależności od jego potrzeb finansowych, a liczba prowizji z tytułu sprzedaży zapewni nam całkiem spory zysk. Nie każdy jednak jest w stanie dobić targu z kilkoma dostawcami usług finansowych. Jest to na pewno ryzyko, na które powinniśmy być przygotowani.

 

Wiele firm pośredniczących już po kilku latach zyskuje rzesze stałych klientów i zaczyna zatrudnianie nowych pracowników. Wiążę się to z koniecznością wdrożenia sieci sprzedaży, która ułatwi wszystkie rozliczenia wewnątrz całego organizmu finansowego. Musisz nastawić się na to, że prowadząc firmę pośredniczącą będziesz oprócz sprzedawania kredytów odpowiedzialny również za promocje, wdrożenie odpowiedniego systemu informatycznego oraz nadzorowanie swoich pracowników.

 

Istnieje jednak możliwość, aby wszystkie kwestie pozakredytowe, w tym wdrażanie odpowiedniego systemu informatycznego czy kwestie pozyskiwania partnerów biznesowych, zostały dla Ciebie przygotowane i przekazane do Twojego użytku przez profesjonalną firmę z wieloletnim doświadczeniem i pozycją lidera. Firma Kredytum.pl oferuje swoje gotowe rozwiązania, w tym niepowtarzalny w skali kraju projekt – platformy internetowej, wszystkim swoim agentom (lub agencją) pośredniczących. Wystarczy, że podpiszesz z nami umowę, a zyskasz ofertę 11 banków i blisko 20 instytucji pozabankowych w swojej placówce. Nie narzucamy Tobie oczywiście wyłączności – w tej kwestii zapewniamy elastyczność. Dzięki współpracy z nami zyskujesz szeroki wachlarz ofert oraz system, który pomoże Tobie w dobraniu odpowiedniej oferty do każdego klienta, bez konieczności zapamiętania każdej oferty na pamięć.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o